BURGUM. Tytsjerksteradiel is volgens ondernemers de MKB-Vriendelijkste gemeente van Fryslân. Burgemeester Jeroen Gebben ontving de prijs vandaag uit handen van Trudie Timmerman, voorzitter MKB Friesland. Achtkarspelen en Ooststellingwerf zijn deze editie geëindigd op de tweede en derde plek. “Tytsjerksteradiel heeft zich de afgelopen twee jaar opnieuw van haar beste kant laten zien”, zegt Timmerman. “Uit de resultaten van 2016 blijkt dat ondernemers de vriendelijkheid en beleefdheid van de gemeente zeer waarderen, evenals de vlotte wijze van betaling van de gemeente. Ook vinden de ondernemers de gemeente betrouwbaar. Die lijn hebben ze doorgezet.”
Alweer de beste
Tytsjerksteradiel handhaaft de Friese koppositie van deze tweejaarlijkse verkiezing, nadat het in 2016 de eerste plaats overnam van Skarsterlân. Tytsjerksteradiel voert op drie van de vier pijlers: Communicatie en Beleid, Lasten en Tevredenheid over de dienstverlening de ranglijst in Fryslân aan. Op alle aspecten van de dienstverlening geven de ondernemers hun gemeenten een dikke voldoende. Ze zijn vooral tevreden over de telefonische en digitale bereikbaarheid en de snelheid van dienstverlening.
Grutsk
Burgemeester Jeroen Gebben is er ‘grutsk’ op dat Tytsjerksteradiel door de ondernemers is uitgeroepen tot de MKB-vriendelijkste gemeente van Fryslân. “Ondernemers zijn voor de inwoners van onze gemeente belangrijk. Zij zorgen voor banen en dragen bij aan het verenigingsleven in onze gemeente. De visie van Tytsjerksteradiel is: ‘Ruimte die je iedereen gunt’. Daarmee zeggen we dat we open en transparant willen zijn, proactief, eerlijk en duidelijk. Het is geweldig dat ondernemers dit ook zo ervaren en waarderen. Het is natuurlijk ook een geweldig compliment aan onze medewerkers.
Landelijke bekendmaking
Op 26 maart maakt MKB-Nederland bekend welke gemeente zich de komende twee jaar de mkb-vriendelijkste gemeente van Nederland mag noemen. Daarnaast wordt in de categorie grote steden een aparte winnaar aangewezen en wordt bekend welke gemeenten het best scoorden in de vier onderzochte pijlers: Communicatie en Beleid, Waardering van de lokale lasten versus het voorzieningenniveau, Imago bij ondernemers uit een andere gemeente en Tevredenheid over de dienstverlening.
foto: Binne-Louw Katsma
Notice: Undefined property: stdClass::$readmore in /home/kanaal30/domains/archiefkanaal30.nl/public_html/templates/ja_teline_v/html/layouts/joomla/content/item/default.php on line 121